Susah bawa anak travel? Baca dulu tips ni

“Aku, selagi anak-anak aku tak berumur 20 tahun, memang takkan bawa diorang keluar daripada Malaysia.”   “Tempat sejuk mana boleh bawak anak kecil. Tak kesian ke budak-budak akan sejuk? Orang tua pun tak tahan. Ni kan pulak budak.” “Budak-budak ni susah la nak arrange. Tunggu diorang besar baru bawak travel.”   Dan bla bla bla… Yada, yada. Banyak momok tak […]

Panduan travel bersama bayi – Khas buat kali pertama terbang jauh

Dilema bagi individu yang telah bergelar ibu bapa apabila minat terhadap mengembara masih tinggi tetapi mempunyai anak kecil. Lebih-lebih lagi yang berusia 2 tahun ke bawah. Takkan nak break kejap minat tu semata-mata nak tunggu besar kan. Rugi la sebab waktu tu kita dah pun bertambah umur. Masa depan bukan boleh dijangka. Kot sakit terbaring seksok kang menyesal pulak. Tak […]