Category TALK

Diari 5 – Pertengahan 2020

Baru setengah tahun di 2020. Telah berlaku terlalu banyak perkara. Perasaan manis dan pahit bercampur gaul. Keliru sama ada perlu dirai atau ditangisi. Nasib baik dan malang silih berganti. Ada ketika gembira bagai ingin melayang di langit. Ada kala jatuh… Continue Reading →

Loteng dijadikan bilik tidur

Loteng merupakan tambahan ruang di dalam rumah seolah-olah lantai tergantung. Kebiasaan loteng dibina di antara lantai ke siling. Bagi rumah yang mempunyai siling yang tinggi elok sangat membina loteng. Kebiasaan rumah teres setingkat akan ada satu bilik yang silingnya tinggi… Continue Reading →

Perkembangan anak selama 2 tahun

Alhamdulillah. Genaplah sudah usia dua tahun puteri kami. Rasa macam kelmarin je lahirkan si comel ni. Boleh terbayang lagi aku berjalan masuk ke dalam rumah dengan memangkunya di atas lengan. Lembut dan wangi masih melekat dalam ingatan. Ya Allah…. Macam… Continue Reading →

Diari 4 – Belum ada jalan keluar

Hari ke 71 berada dalam tempoh PKP. Namun, sejak 4 Mei 2020 yang lalu, PKP telah bertukar ke PKPB (Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat). Alhamdulillah. Dapat la jugak kami keluar ke sana ke sini di dalam lingkungan daerah didiami. Raya Aidilfitri… Continue Reading →

DIY Pasang wallpaper pattern kayu

Persiapan raya la paling seronok sebenarnya. Perasaan gembira yang membuatkann kita nak buat macam-macam untuk menyambut lebaran. Selain menyediakan juadah dan pakaian raya, suasana rumah pun kami titik beratkan juga. Lebih-lebih lagi kami sekeluarga yang tak boleh balik kampung merentas… Continue Reading →

Ucapan Selamat Hari Guru buat mereka yang bergelar cikgu

Aku tulis entri ni sehari lewat yang sepatutnya diucapkan pada 16 Mei 2020. Agak berbeza sambutan hari guru bagi tahun ini. Bukan diraikan seperti mana tahun-tahun sudah. Kali ini sekolah ditutup akibat penyebaran wabak penyakit Covid-19. Sambutan 16 Mei ini… Continue Reading →

« Older posts

© 2020 — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑