Hiking Bukit Telaga Simpul – tamat di rumah api

Kaki panjat bukit santai macam kami ni memang suka sangat terjah bukit baru. Ramai jugak kawan aku dah daki bukit ni tapi aku jela belum berkesempatan ke sini. Jadi, aku dan keluarga cuba jugak cari peluang nak rasai sendiri pengalaman mendaki bukit di sana. Aku tak pasti nama bukit ini. Yang aku tahu, nak ke sini dari Bandar Chukai perlu […]

Ubah sikap selepas daki Bukit Harimau Menangis

Hiking merupakan satu aktiviti glemer masa kini tau. Aku bukan terjebak. Memang dah gemar sangat daripada dulu lagi. Zaman aku kecik-kecik dipanggil Jungle Trekking. Pernah kawan aku cerita pasal hiking di negara luar. Masa tu bodoh-bodoh lagi sebab tak pernah dengar perkataan tu. Jakun la kan. Tanya la pasal hiking tu. Katanya aktiviti redah bukit. La… Tu je ke… Beriya […]