Tag

familypacker

Kembara di Dujiangyan bersama keluarga – DIY TRAVEL

Hari ketiga berada di Chengdu. Aku memilih untuk ke daerah Dujiangyan bagi mengenali lebih mendalam lagi budaya masyarakat Cina. Dujiangyan bukan satu destinasi popular sangat. Terutamanya orang Melayu kita. Kalau kaum Cina Malaysia aku tak heran pun. Mereka mampu ke… Continue Reading →

Tengok si mata lebam – Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding

Panda merupakan tarikan utama di Wilayah Sichuan yang hidup di kawasan pergunungan Sichuan dan Tibet sahaja. Di kawasan itulah terdapatnya hutan buluh yang menjadikan makanan utama buat panda atau boleh juga digelar oleh kami si mata lebam. Panda menjadi lambang… Continue Reading →

Naik bas ke Tembok Besar China #Pintu Badaling

Entri dah lama di up up semula! Rugi la ilmu ni kita simpan je kan. Walaupun kejadian ni dah berlaku pada tahun 2017, nak jugak buat panduan kepada traveller lain. Suasana kami menapak ke Tembok Besar China masih terbayang segar… Continue Reading →

© 2020 — Powered by WordPress

Theme by Anders NorenUp ↑